مردم جهان راجع به ایران چه تصوری دارند ؟



امروز که داشتم دیگ رو چک می کردم یه لینک تو قسمت تاپ های دیگ نظرم رو جلب کرد . عنوان لینک این بود :

Iran: The Friendliest People in the World


 



مقاله ایی بود در تایمز راجع به رفتار دوستانه و مهمان نوازی مردم ایران
اما جالب تر از خود مقاله برام کامنت هایی بود که مردم گذاشته بودن و نظرشون رو در مورد ایران و ایرانی نوشته بودن ! چندتاش که برام جالب بود رو ترجمه کردم و براتون گذاشتم

*اونها در عین حال تحصیل کرده و روشن فکر هم هستند

*ایران مواد کافی برای ساخت بمب اتم دارد ! فرار کنید

*متأسفانه مذهبیون کنترل قدرت رو در اون کشور در اختیار دارن

*من نمی خوام ببینم آمریکا توسط این افراد بمب باران میشه ! درست مثل بلایی که سر مردم عراق آوردن

*دولت ایران نام دارد و مردم پرشیا ! اینها دو گروه کاملاً جدا از هم تو اون کشور هستند

*چیزی که غالباً فراموش میشه در مورد ایران ذکر بشه اینه که اونها دموکرات ترین کشور منطقه هستند ! زنها در آنجا نسبت به بسیاری از کشورهای مجاور از میزان تحصیلات بیشتری برخوردار هستند

*مردم ایران بی صبرانه منتظر ملحق شدن به جهانیان هستند و خاتمی قدم اول برای این کار هستش

*فکر نمی کنم که کسی باشه در مورد عظمت تمدن اونها شکی داشته باشه

*نه من این مقاله رو قبول ندارم ! اون ها شیطان هستند

*بهترین جا برای زندگی ! مگر اینکه شما همجنس باز باشین یا اینکه از هر نظر متفاوت باشین یا نظرتون خلاف نظر حکومت باشه

*احسنت به این داف های ایرانی

*من ویدیویی را دیدم که در آن دختری جوان را سنگسار می کنند ، کجایی این کار تمدن است؟

*یعنی داری به من میگی تمام چیزهایی که تا به حال در مورد این کشور به من گفته شده تبلیغات منفی بوده ؟

*خب همه میدونن که مهربونترین آدم ها ، افرادی با سندرم دان هستن

همونجوری که میبینین همه جور نظری در مورد ما وجود داره ! به نظر میرسه با کمی پول خرج کردن و به کمک تبلیغات غیر میستقیم ( مثل این مقاله ) میشه تصویر کدری که در ذهن جهانیان از ایران به وجود آمده رو درست کرد ! به شرط اینکه بعضی از مسئولین با حرف های نسنجیده خودشون دوباره این تصویر رو مخدوش نکنن




ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید