حمله اروپا به احمدى‌نژاد به‌خاطر هولوكاست!


اتحادیه اروپا روز یكشنبه نفى دوباره هولوكاست از سوى محمود احمدى‌نژاد را محكوم كرده و از رهبران جمهورى اسلامى خواست در جهت استقرار صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه تلاش كنند.

سوئد كه ریاست دوره‌اى اتحادیه اروپا را برعهده دارد، روز یكشنبه با انتشار بیانیه‌اى سخنان محمود احمدى‌نژاد در نفى دوباره هولوكاست و زیر سوال بردن حق موجودیت اسراییل را محكوم كرد.


در این بیانیه آمده است: «چنین سخنانى به یهودى ستیزى و نفرت دامن مى‌زند. ما از رهبران جمهورى اسلامى ایران مى‌خواهیم، در استقرار صلح و امنیت در خاورمیانه مشاركت سازنده‌اى داشته باشند.»

محمود احمدى‌نژاد روز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌هاى نماز جمعه روز قدس در دانشگاه تهران، بار دیگر كشتار یهودیان را «افسانه» و «دروغ» خواند.

پیشتر كشورهاى ایالات متحده آمریكا، بریتانیا، فرانسه، و آلمان این سخنان را به شدت محكوم كرده‌ بودند.

فرانك والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان با محكوم كردن اظهارات احمدى‌نژاد، وى را «مایه شرم كشورش» خوانده بود.

حتى روسیه به عنوان یكى از متحدان عمده جمهورى اسلامى سخنان احمدى‌نژاد را محكوم كرد و این سخنان را «غیرقابل قبول» ارزیابى كرده است.

‌آندرى نسترنكو، سخنگوى وزارت خارجه روسیه در این باره اظهار داشت: «چنین سخنانى، صرف نظر از این كه از سوى چه كسى بیان شده باشد، با حقیقت سازگار نیست و غیر قابل پذیرش است.»

وى با اشاره به سخنان احمدى‌نژاد در باره «لزوم انجام تحقیق دوباره در باره كشتار یهودیان» گفت: «تلاش‌ها براى بازنویسى تاریخ، به ویژه همزمان با هفتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانى دوم، اهانتى به همه قربانیان این جنگ و كسانى است كه با فاشیسم نبرد كردند.»

محمود احمدى‌نژاد روز جمعه با تكرار دیدگاه‌هاى پیشین خود درباره كشتار یهودیان آن را بهانه‌اى براى تأسیس اسرائیل دانست.

وى همچنین كشورهاى غربى را به نادیده گرفتن اهمیت انتخابات ایران متهم كرد و گفت: «وقتى در كشور ما انتخابات صد در صد آزاد و ۴۰ میلیونى برگزار مى‌شود، مى‌روند و یك نفر را پیدا مى‌كنند كه بگوید انتخابات مخدوش است اما خودشان در فلسطین حاضر به اجراى دموكراسى و پذیرش نظر مردم نیستند.»

وی انتخابات اخیر ایران را "آزادترین انتخابات تاریخ بشر" توصیف كرد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید