حنا مخملباف جايزه جشنواره ونيز را به "مردم شجاع ايران و نداها و سهراب ها" تقديم کرد

حنا مخملباف در هنگام دريافت جايزه گفت: "من اين جايزه را تقديم می کنم به مردم شجاع ايران که در پی آزادی به خيابان ها آمدند. و همين طور خاکسارانه آن را تقديم می کنم به نداها و سهراب ها و همه کسانی که در پی آزادی کشته شدند و ما موظفيم که پيام خون آن ها را به دنيا برسانيم. نسل جوان امروز ايران که اکثريت جامعه ايران را تشکيل می دهند ديگر از اين استبداد پير خسته شده اند و به پا خواسته اند تا يک زندگی انسانی و نو را آغاز کنند."حنا مخملباف کارگردان فيلم روزهای سبز به خاطر بيان هنری و شجاعانه وقايع سياسی اجتماعی ايران معاصر جايزه تنديس شجاعت را از فستيوال ونيز دريافت کرد. اين جايزه توسط "جان ويتوريو بالدی" تهيه کننده فيلم های کارگردان هايی چون "پازولينی، گدار" به حنا مخملباف اهدا شد.

حنا مخملباف: "این فیلم یک فیلم مستند- داستانی است که به حوادث روزهای قبل و بعد از انتخابات مربوط است. در واقع موضوع اصلی فیلم، امید بزرگی است که مردم ایران در روزهای پیش از انتخابات به تغییر سیاسی داشتند و به آن دلبسته بودند. این فیلم در خیابان‌های تهران ساخته شده است و شاید اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم داستان فیلم، قصه دختر جوانی است که به افسردگی مبتلا شده و برای درمان نزد یک روانشناس می‌رود و آن دکتر علت ناامیدی‌های دختر جوان را در حوادث سیاسی ایران می‌داند.این دختر در سن ۱۰ سالگی طرفدار آقای خاتمی بوده و در آن زمان برای آقای خاتمی تبلیغ می‌کرده است. این دختر افسرده در فیلم، داستان امروز انتخابات ایران را تعریف می‌کند. "

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید