در صلح خواهیم بود، همیشه؛ نگاهی به سریال V





V poster
مقدمه
از ۳ نوامبر سریالی جدید با نام V از شبکه ی ABC پخش می شود که به نظر میرسد سریالی پرمخاطب از آب در بیاید. سریال V در ژانر علمی – تخیلی و بازسازی شده ایی از سریالی به همین نام است که در سال ۱۹۸۳ از شبکه ی NBC پخش میشد.
فلش فروارد دیگر محصول شبکه ی ABC است که به نظر می رسد آن هم سریالی پربیننده باشد. اجازه بدهید در ابتدا نگاهی به تعداد بینندگان این دو سریال که از یک شبکه پخش می شود، داشته باشیم.
اپیزود ابتدایی سریال فلش فروارد ۱۲٫۴۷ میلیون بیننده داشت در حالیکه این رقم برای اپیزود ابتدایی سریال V تعداد ۱۴٫۳۰ میلیون بیننده بود. تعداد بیننده های اپیزود دوم فلش فروارد ۱۰٫۷۵ و برای V نیز ۱۰٫۷۰ بود و همچنین اپیزود سوم فلش فروارد ۹٫۰۵ میلیون بیینده داشت و تعداد بیننده های اپیزود سوم سریال V نیز ۹٫۳۲ میلیون بود.
مروری بر داستان
سفینه های فضایی بر فراز آسمان ۲۹ شهر بزرگ جهان ظاهر می شوند. آنا، رهبر “بازدید کننده ها”(Visitorها) در بدو ِ ورود اظهار میکند که به دلیل ِ نیاز به آب و مواد معدنی ِ کره ی زمین اینجا هستند و با این پیغام که همیشه در صلح خواهند بود حضور خودشان را برای مردم متعجبی که هراسان ورود آنها را در سرتاسر جهان مشاهده می کنند، توجیه میکند. کم کم با گذشت سریال خواهید دید که “بازدیدکننده ها” برخلاف آنچه که ادعا میکنند اهداف دیگری در سر دارند.
V 2009 tv series
حتما علاقه مندان به سریال لاست بازی زیبای “ژولیت” را به خاطر دارند. الیزابت میشل در سریال V در نقش مامور FBI با نام Erica Evans به ایفای نقش می پردازد. اریکا به زودی کشف می کند که بیگانه ها از سال ها پیش در سازمان های دولتی، نهادهای مذهبی و مشاغل مختلف نفوذ کرده اند تا آنجا که در همان اپیزودهای ابتدایی مشخص می شود که یکی از نزدیکترین افراد به اریکا که سالها به همراه او در FBI فعالیت میکرد، بیگانه از آب در میاید.
در ادامه ی سریال خواهید دید که اریکا با همراهی افرادی دیگر از جمله ستون پنجمی های ِ “بازدیدکننده ها” گروهی را برای جلوگیری از رسیدن بیگانگان به اهدافشان ایجاد خواهد کرد…
V 2009 tv series2


چرا V؟
غافلگیر کردن بیننده و ایجاد شک و تردید برای او از این منظر که با این حساب، در این جامعه ی پر از “بازدید کننده” چه کسی انسان حقیقی است و چه کسی نیست، خیلی زیباست. از طرف دیگر، دروغ های ماهرانه ایی قرار دارد که “بازدیدکننده ها” و به طور مشخص “آنا”(سردسته ی بازدید کننده ها – تصویر بالا) مدام بر روی آنها تاکید می ورزند. شما بارها و بارها این جمله را از آنا خواهید شنید: “ما در صلح خواهیم بود، همیشه”. جملات و استراتژی ِ ماهرانه ایی که سعی میکند چهره ی “بازدیدکننده ها” را برای رسیدن به اهداف ناپاک شان، صلح جو و مثبت جلوه دهد.
تا کنون ۳ قسمت از این سریال پخش شده است. قسمت چهارم سریال V، فردا سه شنبه ۲۴ نوامبر پخش خواهد شد.


ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید