لیست معماهای لاست ( 5 فصل )



لیست معماهای لاست ( 5 فصل )

شاید شما هم میلیونها سوال از این 5 فصلی که از سریال "لاست" دیدید تو سرتونه و هنوز جواب اونها رو نگرفتید ! معاماهایی که شاید خیلیاش رو یادتون نیاد و یا از زیر دستتون در رفته باشه !
خب ما در این تاپیک سعی داریم که معماهای هر 5 فصل لاست رو ( معماهایی که پاسخی هنوز بهشون داده نشده ! ) به صورت فصلی و اپیزودیک جمع کنیم و بعد منتظر بشینیم تا فصل 6 شروع بشه و جواب معماهایی که در اینجا لیست کردیم رو بگیریم ! ( اون موقع می تونیم بعد اتمام فصل 6 در صورت نگرفتن جواب بریم دم در خونه لیندلوف !!! ) من برای شروع نشستم فصل 1 رو نگاه کردم و معاماهای این فصل رو در هر اپیزود در اوردم و اینجا نوشتم یه سری از اپیزود ها هم معامایی نداشت ! حالا چون انسان جایزالخطاست شاید منم اشتباهی کردم ! پس نتیجتن شما بشینید یه نیم نگاهی به این لیست معماهایی که از فصل 1 من گذاشتم رو ببینید شاید جایی معمایی رو ننوشته باشم ! یا معمایی رو نوشته باشم که جوابش رو گرفتیم ! یا خلاصه هر اشتباه دیگه ! که کلا در آخر بتونیم به لیست کامل از معماها داشته باشیم !
در همین حین من بعد از دیدن 7 باره فصل 2 رو شروع می کنم ! تا اونم لیست کنم !
لیستشم به زودی به همین پست اضافه می می کنم !
اما نکاتی در باب همین در اوردن معما ! :
فرض رو بر این می گیریم که کسی که این معماهارو می خونه هر 5 فصل لاست رو بد فرم دیده باشه !! یعنی معمایی که تو فصل 1 می بینیم اگه جوابش رو تو فصل 5 داده باشن دیگه جایی توی این لیست نداره .
سعی شده معماهایی رو اینجا قرار بدیم که زیاد عجیب غریب نباشه ! جوری باشه که نویسنده های خود سریال هم مجبور باشن جوابش رو بدن !
یه سری معاماهای کل گنده هم هست ! که اونارو آخر سر به طور کلی لیست می کنیم ! ( مثلا : جزیره کجاست ؟ ، دیگران کین ، معماهای کلی دیگه ! )

در آخر نظرتون رو حتما بگید ! اصلا ارزش داره اینکار ؟!
فصل 1

فصل 1 – اپیزود 1 –
شنیدن صدای دود سیاه برای اولین بار ، هویت این جسم یا موجود چیه ؟ آیا از افراد 815 خبر داشت ؟
نقش سگی به نام وینسنت در این سریال هنوز جزو معماهاس اون در سکانس اول حضور داشت و در صحنه ای که جک ، کیت و چارلی به سمت کابین خلبان میرن از پشت بوته ها به اون ها نگاه می کرد .
چرا دود سیاه خلبان 815 رو کشت ؟
فصل 1 – اپیزود 2 –
برای اولین بار خرس قطبی دیده شد که توسط ساویر کشته شد ، خرس قطبی اونجا چیکار می کنه ؟!
فصل 1 – اپیزود 3 – - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیز.د 4 – - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
در مورد جان لاک، چطور پای جان خوب شد ؟ معجزه ای که تا به حال در جزیره اتفاق نیافتاده بود ؟
اولین دیدار دود سیاه با جان لاک ! چرا دود سیاه با لاک کاری نداشت ؟ و نکشتش ؟
اولین صحنه از دیدار زندگان با مردگان در جزیره ! جک پدر خودش رو می بینه ! آیا اون زنده شده ؟
چرا لاک با این که دود سیاه رو دید اما در جواب سوال مایکل ( آیا اون موجود رو دیدی ؟ ) گفت نه !
فصل 1 – اپیزود 5 –
جک دوباره پدرش رو می بینه و اونو تا پیدا کردن غار دنبال می کنه، این اتفاق باعث شروع سلسله اتفاقاتی تا انتهای فصل پنجه ! آیا اون خود پدر جک که زنده شده ؟ یا کسی دیگه ای در نقش پدر جک ؟
وقتی جک تابوت پدر خودش رو پیدا می کنه، پدرش ناپدید شده ! جنازه پدر جک کجاست ؟
فصل 1 – اپیزود 6 –
اون جسدهای معروف تو غار به همراه دو مهره سیاه و سفید ( متعلق به 40-50 سال پیش از سال 2003 ) ، هویت اون جسدها کی بوده ؟
فصل 1 – اپیزود 7– - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 8– - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 9 –
فصل 1 – اپیزود 10 – چیزی که روسو و گروه تحقیقاتی شو کشوند به جزیره ! همون شماره های عجیب بودند ( 42 23 16 15 8 4 ) چرا این شماره ها رو در برج رادیویی ضبط کرده بودند ؟؟؟ ( که بعدا روسو پیغام در خواست کمکش رو روی اون گذاشت )
برای اولین بار صدای پچ پچ های جنگل رو سعید در راه برگشت به کمپشون می شنوه ، زمزمه ها ؟؟؟
اولین خواب مرموز ! کلیر خواب جان لاک رو می بینه که اونو سرزنش می کنه ! ( یک چشم لاک سفیده یه چشم دیگرش سیاه ! ) و کلیر بچه ی خودش رو در جزیره می بینه ! و جای بچه اش که پر از خونه ! راز این خوابها چیست ؟ آیا این خوابها منظوری دارند ؟
و فال گیری که آینده کلیر رو پیش بینی می کنه ! و طوری عمل می کنه انگار از جریان سقوط هواپیما مطلعه ! آیا این مرد بیشتر از یک فالگیر است ؟؟؟
( وقتی کلیر می خواد نگهداری بچشو به کسه دیگه ای بسپره، وقتی می خواد برگه رو امضا کنه خودکارش نمی نویسه! آیا می تونیم اینو بزاریم به حساب جزیره و اتفاقاتی که باید میفتاده ؟ )
( نمی دونم این جزو معماها حساب میشه یا نه اما خیلی اعتقاد داشتن اتان با یه روش خاصی کلیر و چارلی دزدیده ! آخه یه آدم نمی تونه دو نفرو بکشه و ببره !!! یادم یه تئوری بود که تبدیل شده به حیوون !!! یه همچین چیزایی !!! (
فصل 1 – اپیزود 11– - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 12– - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 13–
اولین برخورد نزدیک مسافران 815 قبل از سقوط هوایپما – بون در اداره پلیس در استرالیا به ساویر مواجه میشه ! آیا روابط مسافران قبل از سوار شدن به هواپیما اوشینگ به سرنوشت ربط پیدا می کنه یا چیز دیگه ای ؟!
فصل 1 – اپیزود 14–
نیروی عجیبی که والت داره ! اون وقتی به عکسی نگاه می کنه و یه جوزی عصبانی میشه یا حرصش در میاد ! اون تصویری که دیده نزدیکش میشه !!! مثل پرنده که رو کتاب دید و در همون لحظه پرنده خورد به شیشه پنجره و مرد ! و یا خرس قطبی که دنبالش کرد !
( یه نکته ای در مورد این خرس هست اگه شما این قسمت رو دوباره ببینید وقتی والت با چاقو به خرس ضربه می زنه خرس می ره و لحظه ای جنگل نورانی میشه ، دقیقا همون نور و فلشی که دود سیاه ایجاد می کنه ! و بعد دوباره خرس قطبی ظاهر میشه ! حالا این دو تا آیا به هم ربط دارن یا نه ! و اینکه این نیروی والت از کجا میاد باید صبر کرد و دید ! )
کلیر خواب "صخره سیاه" رو دیده ! ( در دفترچه خاطراتش ) ولی نه اون جارو دیده و اسمش رو شنیده !
فصل 1 – اپیزود 15– - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 16–
ساویر وقتی دنبال گرازی می کنه که اون بگیره صدای پچ پچ ها رو می شنوه و در این بین صدای خودشو می شنوه که به مردی که اشتباه کشته بود گقت " خیلی زود " ، آیا جزیره خاطرات و اشتباهات افراد رو به اون گوشزد می کنه ؟
ساویر برای پس گرفتن چادرش به جنگل میره و وقتی چادر کمپش رو پیدا می کنه دوباره صدای زمزه ای میاد و جمله ای اون مردی که به اشتباه اون رو کشته بود به گوش می رسه "خیلی زود" ، و بعد گراز به ساویر حمله می کنه ! آیا اون گراز همون مرد مقتوله ؟
وقتی دارن اتان رو خاک می کنن اتان در حال نفس کشیدنه !!! ( حالا باید دید این سوتیه یا دلیل خاصی داره !!! )
ساویر خوبی عجیبی می بینه که در اون وقتی پدرش می خواد خود کشی کنه ! یه لحظه تبدیل به گراز میشه و دوباره اون زمزمه به گوش می رسه "خیلی زود"
داستانی که جان لاک در مورد خواهر ناتنی اش و سگ رو تعریف می کنه و این ایده رو که اون گراز همون مردی است که ساویر اشتباهن کشته رو ثابت تر می کنه.
باز هم دیدار دو تن از مسافران اوشینگ در باری در استرالیا ، ساویر و کریشتین ( پدر جک ).
فصل 1 – اپیزود 17 – - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 18 –
یکی از بزرگترین سوالهای این سریال در این اپیزود بوجود میاد ، 42 23 16 15 8 4 این شماره ها چیست ؟ و چطور هارلی اونها رو روی کاغذهای روسو می بینه ؟ و با همون شماره ها برنده 150 میلیون دلار میشه ؟
آیا واقعا این شماره ها بد شانسی میارن ؟ یا هارلی اینطور فکر می کنه ؟
هارلی برای پی بردن به راز شماره ها با مردی در تیمارستان به نام "لئونارد" دیدار می کنه ( این مرد هارلی رو در تیمارستان با شماره ها آشنا کرد ) و وقتی به اون میگه از شماره ها استفاده کرده و بدشانسی اورده ، لئو هم به اون می گه : تو نباید این کارو می کردی ؟! تو در جعبه رو باز کردی ! ( این دقیقا جمله ای که بن برای تشبیه جزیره استفاده می کنه " یه جعبه ای که وقتی بازش کنی همه چی توش پیدا میشه " )
به گفته لئو این شماره ها برای اولین بار توسط سام تومی در شهری به نام "کارگولی" در استرالیا شنیده
سام توسی بخاطر استفاده از شماره ها و بدشانسی خود کشی می کنه و زنش هم یک پای خودش رو از دست میده ، آیا واقعا هر کی از این شماره ها استفاده کنه بدشانسه ؟ یا ... ؟
در صحنه آخر این اپیزود می بینیم که شماره ها بر روی دریچه نوشته شدند ؟!؟!
فصل 1 – اپیزود 19 –
در این اپیزود وقتی جان می خواد با استفاده از منجنیق شیشه دریچه رو بشکونه ، پاش زخمی میشه اما لاک اصلا اونو حس نمی کنه و بعد متوجه میشه که پاهاش اصلا حس ندارن ! آیا به لاک به خاطر نیروی جزیره اس که می تونه راه بره ؟ و یا به دلیل دیگه ای ؟
زنی که خودش رو مادر لاک می دونه لاک رو استثنایی می دونه و اونو بخشی از یه طرح می دونه ! آیا اون درسته میگه یا نه !؟!
یه خواب عجیب و آینده نگر از لاک ! وقتی لاک برای باز کردن دریچه به بن بست می خوره هواپیمای حاوی هروئین رو در حال سقوط می بینه و مادرش رو می بینه که به اون هواپیما اشاره می کنه و بون همه با تنی زخمی جمله : "ترزا از پله ها بالا میره ، ترزا از پله ها میفته " ( ترزا، پرستار بون در بچگی که از پله ها میفته و میمیره ) میگه، این خواب کمک جزیره به لاکه ؟ یا کمکی شخص دیکری به لاک ؟ آیا این خواب به واضحی آینده رو نشون داد ؟ ( برای اینکه بون در این خواب به صورت زخمی دیده میشه )
وقتی لاک به همراه بون هواپیما رو پیدا کرد ، لاک قادر به راه رفتن نبود اما پای چپ لاک مشکل داشت در حالی که پای راست و اون زخمی شده بود، آیا دلیل خاصی داره که لاک نمی تونست راه بره ؟
فصل 1 – اپیزود 20 – - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 21 – - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 22 – - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
فصل 1 – اپیزود 24&23 –
دود سیاهی که روسو ازش صحبت می کرد، آیا واقعا دیگران اون رو درست کردن و یا روسو برای دزدیدن بچه کلیر ؟ ( یا شایدم منظور روسو از دود سیاه ! دود سیاه اصلی و هیولای خودمونه !!! )
ظاهر شدن دود سیاه و دنبال کردن آرز ( به قول هارلی آرتز ! ) و بعد هم دور شدن دود سیاه از اونها.
در این اپیزود برای اولین بار با کشتی "صخره سیاه" برای اولین بار دیدار می کنم ، این کشتی چطور به وسط جزیره اومده ؟
وقتی جان ، جک ، کیت و هارلی با مواد منفجره از سمت صخره سیاه بر می گردن پرنده ای رو می بینن که از روی درخت پرواز می کنه و نام "هارلی" رو صدا می زنه !؟
دوباره صدای یک پرنده میاد و دود سیاه ظاهر میشه و سعی می کنه جان لاک رو به داخل چاله ای بکشونه که کیت با انداختن دینامیت مانع این کار میشه؟!
هارلی در فرودگاه از کنار ورزشکارانی رد میشه که اون اعداد معروف 42 23 16 15 8 4 به ترتیب روی پیراهنشون درج شده ( این اعداد رو به شکلهای مختلف در طول کل سریال میلیونها بار می بینیم اما مطئمنن برای هر بار دیدن اونها پاسخی به ما نمی دن ! پس امیدوار باشیم یه جواب کلی برای این اعداد به ما بدن !!! )



ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید