آنتی‌ویروس تقلبی Internet Securtiy 2010 و روش حذف آن



شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال گشت و گذار در اینترنت هستید که یک صفحه‌ای می‌بینید که به شما هشدار می‌دهد کامپیوتر شما آلوده است و اگر می‌خواهید کامپیوترتان به صورت کامل اسکن شود روی لینک کلیک کنید. کاربران عادی به راحتی با دیدن چنین پیغامی فریب می‌خورند و اگر کامپیوترشان یک آنتی‌ویروس و آنتی‌اسپای قدرتمند نداشته باشد، دچار دردسر فراوانی خواهند شد. اگر روی لینک کلیک کنید، این برنامه روی کامپیوتر شما نصب می‌شود و به طور مرتب به شما پیغام می‌دهد که کامپیوتر شما آلوده است و اگر می‌خواهید این ویروسهای یافت شده از بین بروند این نرم‌افزار را خریداری کنید. یکی از این نرم‌افزارها Internet Scurity 2010 است. اگر این اتفاق برای شما افتاده دقت کنید که باید هر چه سریعتر این نرم افزار را از روی کامپیوتر خود پاک کنید. چون Internet Scurity 2010 یک آنتی‌ویروس نیست بلکه خودش یک ویروس است. پس فریب ظاهر آنتی‌ویروس‌گونه‌اش را نخورید.
اگر این ویروس روی کامپیوتر شما نصب شده باشد، هر بار که کامپیوتر را روشن کنید، به شما پیغامی می‌دهد که کامپیوتر شما حاوی ویروس Worm.Win32.NetSky است. به طور مرتب اسکن می‌کند و یک لیست جعلی را به شما می‌دهد و می‌گوید این ویروسها روی کامپیوتر شما است.

این ویروس نه تنها به شما پیغام جعلی می‌دهد بلکه مانع کار برخی از برنامه ها هم می‌شود و کاری می‌کند که شما نتوانید آن را حذف کنید.
نکته: فرض کنیم ما فریب خوردیم و پول هم پرداخت کردیم و آن را خریدیم. حالا چه اتفاقی می‌افتد؟
در جواب این سوال باید گفت که وقتی شما پول را پرداخت کردید تمام پیامهای جعلی قطع می‌شود و دیگر پیغامی مبنی بر آلوده بودن سیستم به شما نشان داده نخواهد شد. انگار که واقعا تمام ویروسها حذف شده باشد. اما عواقب آن چیست؟ اول اینکه مبلغی پول از دست داده‌اید. دوم اینکه این ویروس مشخصات کارت اعتباری شما را به سرور خود ارسال می‌کند. پس در اولین فرصت حساب کارت اعتباری خود را مسدود کنید.
* حالا چطور این آنتی‌ویروس تقلبی را از کامپیوتر خود حذف کنیم؟
  • در مرحله اول برنامه Malwarebytes Anti-Malware را از اینجا دانلود کنید و روی دسکتاپ خود کپی کنید.
  • در این مرحله باید تمام process های این آنتی‌ویروس قلابی را ببندیم. می‌توانیم از rkill.com file استفاده کنیم. این برنامه تمام process های این ویروس را می‌بندد.
  • تمام نرم‌افزارهایی را که در حال اجرا هستند، ببندید.
  • برنامه Malwarebytes Anti-Malware را نصب و آپدیت کنید.
  • بعد از نصب برنامه را اجرا کنید و کامپیوتر را اسکن کنید و تمام فایلهای آلوده را پاک کنید.
  • حالا سیستم خود را ریستارت کنید.
خوب در حال حاضر Internet Security 2010 از کامپیوتر شما حذف شده است. ولی بسیاری از کلیدهای رجیستری که توسط آنتی‌ویروس قلابی تغییر یافته بودند، هنوز وجود دارند که ممکن است باعث کندی و کاهش سطح عملکرد کامپیوتر شما شوند. به همین خاطر توصیه می‌کنم از نرم‌افزارهایی که برای اسکن رجیستری وجود دارد استفاده کنید و کلیدهای رجیستری خود را ترمیم کنید. من Registry Booster را به شما پیشنهاد می‌کنم.


ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید