کدام نسخه ویندوز 7 مناسب شماست؟



در این مقاله به تفاوت نسخه های متفاوت ارائه شده ویندوز 7 می پردازیم. این مقاله به افرادی که قصد خرید این ویندوز جدید را دارند کمک زیادی در انتخاب می کند .

ویندوز 7 در شش نسخه متفاوت ارائه می شود. Starter , Home Basic , Home Premium , Professional , Enterprise , Ultimate

ولی انتخاب شما از بین سه نسخه خواهد بود!


کدام نسخه مناسب من نیست؟

نسخه Windoes 7 Starter برای کارهای ابتدایی تهیه شده ( وب گردی ، چک کردن ایمیل و …) و برای سیستم های کم قدرتی مثل نت بوک Atom تهیه شده. این نسخه در فروشگاهها پیدا نمی شود و بطور پیش فرض روی کامپیوترهای نت بوک جدید نصب خواهد شد.


نسخه  Windows 7 Home Basic مثل Starter محدود نیست ولی فقط در کشورهای در حال توسعه مثل هند و چین و فیلیپین و به همراه کامپیوتر های جدید بفروش می رسد.

نسخه Windows 7 Enterprise دقیقا شبیه نسخه Ultimate است ولی این نسخه ویژه شرکتهاست و با لایسنس های عمده بفروش می رسد.

هیچکدام از نسخه های بالا برای فروش عمومی آماده نشده اند و در دسترس عموم نیستند. پس انتخاب شما محدود می شود به سه نسخه Home premium ، Professional ، Ultimate .

نسخه های متفاوت ویندوز 7 طوری طراحی شده اند که هر نسخه همه خصوصیات نسخه های قبلی را دارد به اضافه یکسری ویژگی ها که آن نسخه را متمایز از نسخه های قبلی می کند. همچنین می توانید به کمک Anytime Upgrade بصورت آنلاین لایسنس جدید بخرید و ویندوزتان را به نسخه های بالاتر Professional و Ultimate ارتقا دهید.

حالا با هم ویژگی های نسخه های مختلف را بررسی میکنیم:

Windows 7 Home Premium

این نسخه مانند نسخه خانگی ویندوز XP و ویستا برای کاربران خانگی ساخته شده و به یک اینترفیس زیبای Aero مزین شده است. در این نسخه یک مدیا سنتر نصب است که به شما در پخش انواع فرمتهای رسانه ای کمک میکند و همچنین قابلیت رایت مستقیم DVD فیلم ، CD و Blue Ray از طریق اکسپلورر ویندوز دارد.


همچنین یک برنامه پشتیبان گیری دارد که می توانید به کمک آن از سیستمتان یک Image تهیه کنید. به کمک قابلیت Previous Version که قبلا در Vista Business نیز استفاده شده می توانید فایلهایی را که به تازگی پاک شده یا تغییر کرده اند را بازیابی کنید.

Windows Virtual PC جدید از همه نسخه های ویندوز 7 پشتیبانی می کند در حالیکه Virtual PC 2007 تنها از XP professional و Vista Business یا Ultimate پشتیبانی می کرد. به کمک Virtual PC می توانید یک سیستم عامل دیگر مثل XP ، Vista و یا حتی Linux را روی ویندوز 7 اجرا کنید. و در آخر ویندوز 7 خانگی از سیستم های با حداکثر دو پردازنده با تعداد هسته نامحدود و حداکثر 16 گیگ حافظه رم پشتیبانی می کند.


Windows 7 Professional

این نسخه همه امکانات نسخه خانگی را دارد و علاوه بر آن یکسری امکانات پیشرفته شبکه را نیز دارد. برای نمونه امکان Location Aware Printing امکان انتخاب پرینترهای پیش فرض مختلف را برای شبکه های متفاوت می دهد و برای افرادی که از یک نوت بوک در چند جا مثلا محل کار و خانه استفاده می کنند مناسب است.

امکان Offline Files
در این نسخه فایلهای روی شبکه را روی درایوهای محلی کش می کند و به شما این امکان را می دهد که حتی در مواقع قطع بودن شبکه روی فایلهایتان کار کنید.

ابزار Windows Backup
از اطلاعات شما روی شبکه پشتیبان می گیرد و می توانید از سیستم رمز نگاری استفاده کنید تا حفاظت بهتری انجام شود.

Domain Join اجازه می دهد تا به شبکه های شرکت با امنیت بالا متصل شوید و دسترسی ها می تواند از طریق GROUP Policy توسط ویندوز سرور مدیریت شود. این نسخه نیز مانند ویندوز XP و ویستا دارای Remote Desktop است که به کمک آن و از طریق اینترنت می توان به کامپیوتر متصل شد.

یکی از امکانات جالب در ویندوز 7 حرفه ای XP Mode است . یعنی با خرید هر یک از نسخه های Professional یا Ultimate ویندوز7، یک عدد ویندوز XP نیز به شما داده می شود که توسط Virtual PC روی ویندوز7 اجرا می شود. این امکان مناسب کاربرانی است که می خواهند برنامه هایی که قبلا روی XP اجرا می کرده اند و قابل اجرا روی ویندوز7 نیستند را بر روی کامپیوترشان اجرا کنند.


XP Mode در windows7 Home Premium

اگر از نسخه خانگی ویندوز7 استفاده کنید و یک نسخه از ویندوز XP هم داشته باشید می توانید از Virtual PC استفاده کنید و برامه های ویندوز XP را روی ویندوز7 اجرا کنید. ولی اگر ویندوز XP ندارید به صرفه تر است که یک ویندوز 7 حرفه ای بخرید.

Windows7 Ultimate

این نسخه نیز کلیه امکانات نسخه های قبلی را در خود دارد به علاوه یکسری امکانات اقتصادی و امنیتی بیشتر و همچنین قابلیت استفاده همزمان چنیدین زبان روی یک کامپیوتر را نیز به شما می دهد.

امکانات آن شامل، Federated Search برای جستجوی درایوهای شبکه ، Direct Access برای دسترسی امن به سرورهای ایمیل ، پوشه های مشترک و یا صفحات وب بدون نیاز به VPN. Branch cache که اطلاعات صفحات وب و فرمهای وب را برای افزایش کارایی کش می کند. و یک سیستم که اجازه می دهد برنامه های تحت Unix روی ویندوز اجرا شوند.




یکی از فاکتور های مهم در انتخاب یک نسخه قیمت آن است. نسخه Home Premium ارزانترین نسخه ویندوز 7 است. ولی چونکه در یک پک ویژه خانواده ارائه می شود اجازه می دهد تا از یک لایسنس مشترک روی سه کامپیوتر در یک خانه استفاده کرد. این امکان برای کسانی که چند PC یا نوت بوک دارند خیلی به صرفه است.
Windows Home Premium

  • Windows 7 Home Premium Full: $199.99
  • Windows 7 Home Premium Upgrade: $119.99
  • Windows 7 Family Pack (Home Premium): $149.99
  • Windows 7 Starter to Windows 7 Home Premium: $79.99
Windows 7 Professional

  • Windows 7 Professional Full : $299.99
  • Windows 7 Professional Upgrade: $199.99
  • Windows 7 Home Premium to Windows 7 Professional: $89.99
Windows 7 Ultimate

  • Windows 7 Ultimate Full: $319.99
  • Windows 7 Ultimate Upgrade: $219.99
  • Windows 7 Home Premium to Windows 7 Ultimate: $139.99






ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید