ویندوز 7 و مطلب طـنز «هافنگتون پست» و سـوتـی خـبرگزاری تابناک

به این دو جمله دقت کنید:

حتی در شرایط مطلوب برای نصب ویندوز هفت، دست‌کم دو تا پنج سال زمان نیاز است

و

ایران در سه سال گذشته، تلاش بسیاری کرده است تا نرم‌افزار ماکروسافت ویستا را نصب کند اما آنها تاکنون این کار را انجام نداده‌اند!

حال این جمله را به نتیجه ای که از دو جمله بالا به ذهنتان رسیده است اضافه کنید:

سیستم های جاسوسی آمریکا اعلام نمودند، یک محموله نرم‌افزار ویندوز هفت (اورجینال و فول پک) به همراه کارشناسان «آی.‌تی» از شرکت ریموند واشنگتن به ایران وارد شده است.

چه برداشتی نموده اید؟ خنده دار است، نه؟ به نظر یک شوخی می رسد که البته در حقیقت یک ترفند تبلیغاتی برای فروش هرچه بیشتر ویندوز 7 مایکروسافت است.

اما تمام این داستان یک نکته خنده دارتر هم دارد، شاید غم انگیز هم باشد! خبرگزاری تابناک که یکی از خبرگزاری های نیمه رسمی و نزدیک به محافل قدرت نظام ایران است این جملات را در یک خبر (سرویس اجتماعی) منتشر کرده است!!


این خبر در حقیقت ترجمه ای از نوشته «‌هافنگتون پست» است و به وضوح یک مطلب طنز می باشد. حتی در برچسب های ابتدای نوشته هم کلمه Comedy آمده است.


با توجه به عرضه ویندوز7، از چند روز پیش تبلیغات غیر مستقیم اش شروع شده است. یکی از انواع تبلیغات نوع غیر مستقیم آن است که بیشتر در تلاش برای آشنا کردن گوش و ذهن مخاطب با نام محصول است. در حقیقت در این نوع از تبلیغات فقط سعی می شود نام محصول در ذهن مخاطب گنجانده شود. حال با توجه به این مطلب که ایران و مسائل داخلی و خارجی آن موضوع مهم چند ماهه اخیر دنیاست، در اینجا نویسنده از قضایای هسته ای ایران و نیروگاه قم و تصاویر ماهواره ای و … استفاده کرده و یک محصول جدید را با موضوعات گوش آشنای این روزهای ادغام کرده و به خورد مخاطب داده است!! یعنی خیلی راحت یک موضوع جدید را با چند موضوع آشنا پیوند داده و هدف تبلیغاتی خود را به انجام رسانده است.

در این میان هم متاسفانه سایت هایی که نام خبرگزاری را یدک می کشند بدون توجه به هیچ چیز، بلافاصله بعد از دیدن یک خبر در سایت بالاترین، مثلا خبر را ترجمه کرده اند و روی شبکه فرستاده اند. به نظر می رسد که حتی یک نفر هم در یک چنین خبرگزاری عریض و طویلی اندک آشنایی با ویندوز و نصب سیستم عامل و این گونه چیزها ندارد!

قضاوت با خودتان!

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Cloob :: Oyax :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات:

نظر خود را درکادر زیر بیان نمائید